OUR VISION  

Together we will honour the spirit and passion of Prince George and Northern BC offering extraordinary and fascinating experiences for all Canadians and travellers abroad.

OUR MISSION

To design and create the best Canadian Masters Badminton Championship experience that our region, people and resources can deliver leaving lasting memories and sustainable legacies for our sport.

OUR GOALS

  1. Exceptional Participant Experience
    Objective: Provide all participants (players, officials, volunteers, spectators and visitors) a memorable experience both on and off the courts, that sets new hosting standards for events to come.

  2. Quality Event Delivery
    Objective: Deliver an event at the highest standards of event delivery required while identifying areas to enhance the experience creating  a unique event starting with an on-site “lounge” or social area for participants.

  3. Excellent Community and Regional Engagement
    Objective: Introduce school age students and seniors to badminton and encourage their participation and activity, leading up to and during the event, either as a volunteer or spectator.

  4. Regional Sport Participation
    Objective: Provide incentives to draw talent from surrounding regions to participate in the event and provide a healthy competitive environment.

  5. Provide Meaningful Legacies
    Objective: Inspire players of all ages to play Badminton, increase membership to local badminton clubs, develop a network of specialized sport hosting volunteers readily available for other sporting events and share this information with Tourism PG.

  6. Private Sector Funding Success
    Objective: Ensure financial accountability, to offset expenses and to remain within budget and ultimately provide a legacy for future events.

  7. Raising the Bar on Regional Marketing and Promotion
    Objective:  Develop and implement a Marketing Strategy, and its  respective activities, which incorporates the vision, mission and goals of the event.

NOTRE VISION

Ensemble, nous honorerons l'esprit et la passion de Prince George et du nord de la Colombie-Britannique en offrant des expériences extraordinaires et fascinantes à tous les Canadiens et aux voyageurs à l'étranger.

NOTRE MISSION

Pour concevoir et créer la meilleure expérience du Championnat canadien de badminton canadien que notre région, ses habitants et ses ressources peuvent offrir, elle laissera des souvenirs inoubliables et un héritage durable pour notre sport.

NOS BUTS

1. Expérience exceptionnelle des participants
Objectif: Offrir à tous les participants (joueurs, officiels, bénévoles, spectateurs et visiteurs) une expérience mémorable sur le terrain et à l’extérieur, qui établit de nouvelles normes d’accueil pour les événements à venir.

2. Une prestation de qualité
Objectif: Organiser un événement dans le respect des normes les plus strictes tout en identifiant les zones susceptibles d’améliorer l’expérience en créant un événement unique en commençant par un «salon» ou espace social sur site pour les participants.

3. Excellent engagement communautaire et régional
Objectif: initier les élèves d’âge scolaire et les seniors au badminton et les encourager à participer et à participer activement, en amont et en amont de l’événement, en tant que bénévole ou spectateur.

4. Participation régionale au sport
Objectif: inciter les talents des régions environnantes à participer à l’événement et créer un environnement concurrentiel sain.

5. Fournir des legs significatifs
Objectif: inciter les joueurs de tous âges à jouer au badminton, augmenter le nombre de membres dans les clubs de badminton locaux, développer un réseau de bénévoles spécialisés dans l’hébergement sportif, disponibles pour d’autres événements sportifs, et partager cette information avec Tourism PG.

6. Succès du financement du secteur privé
Objectif: Assurer la responsabilité financière, compenser les dépenses, rester dans les limites du budget et, en définitive, léguer un héritage aux événements futurs.

7. Rehausser la barre en matière de marketing et de promotion régionale
Objectif: Élaborer et mettre en œuvre une stratégie de marketing et ses activités respectives qui intègrent la vision, la mission et les objectifs de l’événement.

BROUGHT TO YOU BY...

         

   

CHARITY

VENUE

PHOTO CREDITS

Joseph Young